Klasskampen
När Y-Fadderiet guppat ut ur amfiteatern, och den skotska dimman lättat något, har Nollans skoldag begynt. På schemat står, för det mesta, att räkna grunken. För att inte Nollan ska tappa fokus från det eminenta kall som en civilingenjörsstudents självförvållande har förpliktigats med, behövs en institution vars syfte är att kanalisera all den smarthet som erhållits under morgonens ymping.
Man anser allmänt att smarthet kan användas både till att göra gott, och till att göra ont. Det inses lätt att Nollan, med Fadderiet som förebild, bör sträva efter att göra världen till en lite godare, lite snyggare och lite starkare plats. Fadderiet har således uppfunnit ett verktyg som Nollan kan använda till att uppfylla detta heliga kall - Klasskampen. Detaljer kring detta fenomen är irrelevant i sammanhanget, men man kan med god övertygelse tolka resultatet som att Nollan bör fästa stor vikt vid vad som här nedan stadfästs.
Varje skoldag, eller annan godtycklig dag, kommer Nollan att, tillsammans med sin klass, delges uppdrag. Dessa uppdrag skall utföras i Fadderiets ära och till syfte att göra världen till ett bättre hem för den tekniska fakulteten. Uppdragen kommer att meddelas via https://yfadderiet.se/klasskampen/aktuella-uppdrag/ varje morgon. Det är därefter fritt fram för Nollan att samla sin klass och utföra de annonserade uppdragen. Ofta är det så att ju större del av Nollans klass som deltar, desto bättre utdelning för Nollan i poängmening. Nollan kan se sin och andra klassers poäng via
Fadderiet har utsett Fadderist Igor III till klasskampens enhälliga domare. Men för att Fadderist Igor III ska ha möjlighet att bedömma Nollans kreationer behöver bidragen lämnas in, vilket görs via https://yfadderiet.se/klasskampen/uppdragsinlamning/.
Den klass som bäst klarat av dessa prövningar kommer att belönas rikligt av Fadderiet vid en tidpunkt någon gång i den omvända dåtiden.
Man anser allmänt att smarthet kan användas både till att göra gott, och till att göra ont. Det inses lätt att Nollan, med Fadderiet som förebild, bör sträva efter att göra världen till en lite godare, lite snyggare och lite starkare plats. Fadderiet har således uppfunnit ett verktyg som Nollan kan använda till att uppfylla detta heliga kall - Klasskampen. Detaljer kring detta fenomen är irrelevant i sammanhanget, men man kan med god övertygelse tolka resultatet som att Nollan bör fästa stor vikt vid vad som här nedan stadfästs.
Varje skoldag, eller annan godtycklig dag, kommer Nollan att, tillsammans med sin klass, delges uppdrag. Dessa uppdrag skall utföras i Fadderiets ära och till syfte att göra världen till ett bättre hem för den tekniska fakulteten. Uppdragen kommer att meddelas via https://yfadderiet.se/klasskampen/aktuella-uppdrag/ varje morgon. Det är därefter fritt fram för Nollan att samla sin klass och utföra de annonserade uppdragen. Ofta är det så att ju större del av Nollans klass som deltar, desto bättre utdelning för Nollan i poängmening. Nollan kan se sin och andra klassers poäng via
Fadderiet har utsett Fadderist Igor III till klasskampens enhälliga domare. Men för att Fadderist Igor III ska ha möjlighet att bedömma Nollans kreationer behöver bidragen lämnas in, vilket görs via https://yfadderiet.se/klasskampen/uppdragsinlamning/.
Den klass som bäst klarat av dessa prövningar kommer att belönas rikligt av Fadderiet vid en tidpunkt någon gång i den omvända dåtiden.
Regler:
- Klassen ska endast skicka in ett bidrag per uppdrag (gäller ej kontinuerliga uppdrag, se nedan).
- Nollan får inte skicka in ett bidrag för en annan klass. Upptäcks detta försök till fusk straffas klassen på ett sätt som inte gynnar poängsumman.
- Bilder och filmer måste vara tydliga och genomtänkta så det enkelt går att bedöma hur många som deltar.
- Dagliga uppdrag ska utföras samma dag och skickas in innan midnatt samma dag.
- Kontinuerliga uppdrag fortlöper över hela kampperioden och klassen får poäng för varje bidrag som skickas in.
- Det är inte ovanligt att Fadderist Igor III delar ut bonuspoäng för kreativitet och uppfinningsrikedom.